Achter de schermen

LVO Goed Vooruitzicht

Hoe werf je 100 innovatieve docenten?

vraag

Het Limburgs Voortgezet Onderwijs (LVO) wil investeren in innovatie en kwaliteit. En daar kunnen ze ondernemende docenten met een eigen visie op onderwijs goed bij gebruiken. Door de vergrijzing stromen naar verwachting in 2018 veel docenten uit. Maar hoe vind je de juiste docenten? En hoe zorg je er voor dat de huidige docenten worden meegenomen in deze ontwikkeling?

aanpak

We ontwikkelden de campagne Goed vooruitzicht. Dat goede vooruitzicht hebben nieuwe docenten die een aantrekkelijke onderwijscarrière voor zich hebben. Maar ook zittende docenten krijgen ruimte voor ontwikkeling. Via een uitgebreide online strategie bereikten we de juiste doelgroep: onder meer via SEO, online advertenties, remarketing en display marketing.

arbeidsmarkt campagne

Goed vooruitzicht maakt onderdeel uit van een grotere arbeidsmarkt campagne: Limburg zoekt docenten. Dat is een website waar tientallen vacatures van de grootste organisaties voor het voortgezet onderwijs in Limburg op staan.

wist je dat ...

  • Er ruim 900 sollicitaties waren na 4 campagneweken?
  • Er per school nu 5 innovatieve docenten aan de slag zijn gegaan?
  • 67 innovatieve projecten zijn voorgelegd?
  • 187 zittende docenten weer een opleiding hebben opgepakt?
  • De campagne in het voorjaar van 2015 herhaald is?

keijzerkroon

"Dit initiatief kent vele winnaars: nieuwe leraren, ervaren leraren, leerlingen en niet te vergeten ouders."

– Staatssecretaris Dekker van OWC