Land van Heusden en Altena
Hoe zet je een nieuw bedrijventerrein in de markt?
vraag
Ontwikkel een krachtige marketingstrategie en concept voor ons nieuwe regionale bedrijventerrein. Dit was de vraag die de Brabantse gemeenten Aalburg, Werkendam en Woudrichem en Bedrijventerreinen Land van Heusden en Altena aan ons vroegen.
De kracht van het terrein: de ideale ligging nabij de A27 en op een steenworp afstand van de Merwede, binnenhavens en een containerterminal in Gorinchem.
aanpak
Ons marketingconcept: Kop van Brabant, Bedrijvenpark voor slimme ondernemers. Krachtig met een geografische duiding en associaties met voorloper en top. Wethouders, projectbureau, politiek en bedrijfsleven reageerden enthousiast.
We ontwikkelden een sterke online marketingmix met onderdelen als: een website, een digitale nieuwsbrief, diverse social media kanalen en augmented reality.
"Ondanks de economische recessie doen we het in vergelijking met andere regio’s goed. Dat heeft alles te maken met de doorzettersmentaliteit die hier heerst.'"
- Wim de Jong
wist je dat ...
- De bovenkant van het beeldmerk van Kop van Brabant symbool staat voor de drie gemeenten en de industrie?
- Het driehoekje aan de onderkant van het beeldmerk uit het logo van de provincie Brabant is?
- Het beeldmerk een link legt met de rijke historie van Land van Heusden en Altena?
- Van den Bergh & Co bij de feestelijke startbijeenkomst in december 2014 de reserveringsovereenkomst tekende?
- De Kop van Brabant 46 hectare groot is?
"Harde werkers met passie voor ondernemen. Slimme ondernemers, op zoek naar vernieuwing en verbetering. Echte koplopers. Dat is de basis voor het bedrijvenpark."
- Luit Hoogenberg
Lees ook

Hoe krijg je kinderen veilig naar de basisschool?
Gemeente Bunschoten

Hoe zorg je ervoor dat Drenten energie besparen?
Provincie Drenthe

Hoe overtuig je ondernemers om hun arbeidsrisico’s aan te pakken?
Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid

Hoe bereik je meer zichtbaarheid voor het werk van waterschappen?
Sint Elisabethsvloed
