Kidskaartje
Hoe vergroot je de verkoop van het Kidskaartje?
vraag
De meeste ouders, opa’s en oma’s ondernemen graag iets met hun (klein)kinderen. En vaak wordt gedacht dat het ingewikkeld of duur zal zijn om de bus of trein te pakken.
Daarom hebben Syntus Overijssel en OV Regio IJsselmond het Kidskaartje ingevoerd. Met dit kaartje kunnen kinderen voor €1,- een enkeltje reizen met het OV. Reizigers vinden dit een prima prijs, maar de naamsbekendheid was nog erg laag. De hoogste tijd om het Kidskaartje te promoten.
aanpak
We betrokken onze doelgroep tijdens het ontwikkelen van de campagne. We gingen op zoek naar het nieuwe gezicht van het Kidskaartje, waarbij de kinderen, hun ouders en de pers zorgden voor een groot deel van de promotie.
Via social media, de pers en middelen van de partners verspreidden we de oproep. Tien kinderen werden als echte sterren onthaald tijdens een draaidag. De kinderchampagne, visagie en rode loper in maakten het een onvergetelijke dag.
wist je dat ...
- 126 enthousiaste kinderen zich hadden aangemeld met foto’s en verhalen?
- Trotse oma’s helemaal losgingen om hun kleinkinderen te promoten in hun stad?
- De scholen van de kinderen ook meewerkten door posters op te hangen?
- De jongens wel een beetje bang waren dat ze oogschaduw op kregen in de visagie?
- Online advertising het bereik nog verder vergrootte?
- De online commercial al ruim 7.300 keer bekeken is op Facebook?
Lees ook

Hoe krijg je kinderen veilig naar de basisschool?
Gemeente Bunschoten

Hoe zorg je ervoor dat Drenten energie besparen?
Provincie Drenthe

Hoe overtuig je ondernemers om hun arbeidsrisico’s aan te pakken?
Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid

Hoe bereik je meer zichtbaarheid voor het werk van waterschappen?
Sint Elisabethsvloed
