Katholiek Onderwijs Enschede
Hoe zet je basisscholen onderscheidend in de markt?
Vraag
Marketingstrategieën en PR zijn geen primaire processen voor het onderwijs. Maar een goede profilering is steeds belangrijker om leerlingen en kritische ouders te informeren en overtuigen van de kwaliteiten van de school. ‘Hoe zetten we onze scholen onderscheidend en zichtbaar in de markt?’ en ‘Hoe zorgen we ervoor dat ouders voor onze scholen kiezen?’. Voor Katholiek Onderwijs Enschede (KOE) gingen we aan de slag met een toekomstbestendige profilering voor KOE en de aangesloten 17 scholen.
Aanpak
Tijdens interactieve profileringsessies met bestuursleden, directies, leerkrachten en ouders gingen we op zoek naar de eigenheid van de scholen. Wie zijn we? Wat hebben we te bieden? En: hoe vertellen we dat? De sessies resulteerden in een krachtige strategie met een pay-off en corporate tekst die de essentie van het bestuursbureau en de scholen raken. We ondersteunen de scholen bij de uitvoering, zoals signing van het schoolgebouw, flyers, fotografie en een nieuwe website voor elke school.
de kracht van KOE
We startten het traject met het neerzetten van een herkenbare lijn: alle scholen worden gebundeld onder het label ‘bijzonder goede scholen in Enschede’. Dit alles in een eigentijdse uitstraling met een frisse look en feel. Binnen de merkstrategie van KOE blijft ruimte voor differentiatie. Zo behouden alle aangesloten scholen hun ‘eigen’ identiteit en is tegelijkertijd sprake van eenheid en een herkenbare uitstraling.

eenheid
Binnen de nieuwe huisstijl van KOE streven we naar eenheid. Door dit op een zo eenduidig mogelijke manier te doen, ontstaat er een sterk en herkenbaar merk. Deze eenheid in de huisstijl geeft KOE de uitstraling van een grote, professionele organisatie met een eigen identiteit.


Lees ook

Hoe krijg je kinderen veilig naar de basisschool?
Gemeente Bunschoten

Hoe zorg je ervoor dat Drenten energie besparen?
Provincie Drenthe

Hoe overtuig je ondernemers om hun arbeidsrisico’s aan te pakken?
Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid

Hoe bereik je meer zichtbaarheid voor het werk van waterschappen?
Sint Elisabethsvloed
