Marketing- en communicatie strategieën

Wil jij je bedrijf, organisatie, product of dienst in de markt zetten? Dan ben je bij ons aan het goede adres. We hebben een eigen positioneringsmethode die je daarbij kan helpen.

We organiseren twee ontspannen bijeenkomsten met interessante opdrachten voor de sleutelfiguren binnen je organisatie. We duiken in de relevante beleidsdocumenten en houden interviews met de belangrijkste stakeholders.

Alle informatie die dat oplevert vertalen we in een heldere marketing- en communicatiestrategie die je beleids-, marketing- en reclamedoelstellingen verwezenlijkt.

Kop van Brabant

Zet een nieuw bedrijventerrein in de markt. Zorg voor een wervend profiel en sluit aan bij de kracht van de regio. Ondanks onze ervaring met marketing voor bedrijventerreinen een pittige uitdaging.

We ontwikkelden het concept ‘de kop van Brabant’. Krachtig, no-nonsense, stoer en tegelijkertijd de noodzakelijke geografische duiding. Bij het positioneringsproces hebben we gebruik gemaakt van de input van wethouders, ondernemers, belangenorganisaties en van de projectdirectie.

Zachtgroen of helderblauw?

Je kunt een organisatie zien als een persoon met eigen kenmerken. Je kunt met onze kleurkaarten inzicht krijgen in de persoonlijke kenmerken van jouw organisatie. Elke kleur staat voor bepaalde persoonlijkheid en het daarbij veel voorkomende gedrag. Is jouw organisatie meer zachtgroen of helderblauw? Passen woorden als passie, competitie of zakelijk meer bij de organisatie of juist vriendelijk, integer en gastvrij?

Door deze interactieve sessie helpen we je om de kern van je organisatie te begrijpen.

Waarden landschap

 

waardenlandschap

Marketing voor senioren

De meest kapitaalkrachtige doelgroep is de groep 55-plussers. Ook wel senioren genoemd. Veel bedrijven weten nauwelijks hoe je met die doelgroep omgaat. De 55-plussers worden vaak ten onrechte over één kam geschoren. Keijzer heeft wetenschappelijk onderzoek uitgevoerd waaruit blijkt dat er vier types senioren te onderscheiden zijn. Types die elk vragen om hun eigen marketing- en communicatieaanpak en benadering.

Samen met onze partners D’ Andrea & Evers (product design) en Adwise (online marketing) hebben we daarom het kennisconsortium 55plus opgezet. We doen onderzoek naar de voorkeuren en wensen van 55-plussers. Op basis daarvan stellen we de marketing- en communicatiestrategie op die zorgt voor het beste resultaat.

Niet over 1 kam te scheren

We delen onze kennis graag

We geven daarvoor diverse inspirerende workshops: van social media tot seniorenmarketing; in company of in één van onze vestigingen. En ook voor individuele sessies. Neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie over de mogelijkheden.

Denk bij workshops aan...

  • Social media campagnes
  • Maken van een Prezi presentatie
  • Effectieve communicatie in het onderwijs
  • Pers met effect
  • Online opvallen
  • Big Data, TTag en Augmented Reality
  • Andere ontwikkelingen op het gebied van online marketing

Pers met effect

Maak kennis met de ontwikkelingen en de mogelijkheden op het gebied van perscommunicatie. Via een social media release kun je nieuws snel laten verspreiden. Niet alleen naar de perslijst, maar ook naar andere geïnteresseerden, bijvoorbeeld stakeholders en prospects.

Tijdens de workshop leer je hoe je creatief met nieuws omgaat en wat de maatschappelijke relevantie is en wat het onderscheidend vermogen van nieuwsfeiten kan zijn.

Alles is meetbaar

Nieuwe online mogelijkheden veranderen marketing voorgoed. Alles is meetbaar.

Je kunt heel specifiek je online doelgroep bepalen, zien hoe de groep reageert en bijsturen.Statistiek amadeus Blauw